Co jsou hemeroidy?

14.11.2017

Hemeroidy jsou jednou z nejčastějších nemocí konečníku. Vznikají jako projev chronické žilní nedostatečnosti v oblasti konečníku.

Jak se projevují?

Hemeroidy se můžou projevovat objevováním se příměsi čerstvé krve při stolici, svěděním nebo bolestivostí konečníku.

Jaká je léčba hemeroidů?

Způsob léčby závisí od stupně tohoto žilního onemocnění. Nejdříve Vás v naší ambulanci vyšetříme a potom Vám můžeme navrhnout adekvátní léčebný postup. Vyšetření konečníku - anoskopii - provádíme ambulantně. Pro počínající stadium hemeroidů někdy stačí upravit vyprazdňování.

Je nutno se k vyšetření konečníku- anoskopii speciálně vyprázdnit, nebo jinak nachystat? Je toto vyšetření bolestivé?

K anoskopii není nutná speciální příprava (výplachy konečníku, klysma). Toto vyšetření není bolestivé, v naší ambulanci vyšetření provádíme za použití znecitlivujícího gelu.

Pokud vyšetření konečníku prokáže hemeroidy, tak v naší ambulanci provádíme nejčastěji používanou ambulantní metodu léčby hemeroidů- Barronovu ligaci. Principem této metody je nasazení speciální gumičky, která přiškrtí rozšířenou žílu v konečníku a ta během týdne až 14 dnů samovolně odpadne. Tato metoda je šetrná, ambulantní, nebolestivá, nevyžaduje si celkovou ani místní anestezii, není nutná práceneschopnost. V den ošetření doporučujeme klidnější režim bez větší fyzické námahy. V některých případech je nutno užít léky tišící bolestivost.

Je Barronova ligatura jedinou možností léčby?

Není. Možnosti léčby, jak bylo již zmíněno výše, závisí od stupně onemocnění. V případě, že je ve Vašem případě vhodná jiná metoda léčby a zatím není v nabídce naší ambulance, není problémem Vám doporučit jiné ambulantní pracoviště, nebo zabezpečit operaci v renomovaném spolupracujícím nemocničním zařízení.

V případě dalších dotazů nás kontaktujte mailem nebo telefonicky.